1/11/2016

how to get shit done= MUNUM

Ma olen sedasorti inimene, et kui ma iseendale päevaks või pikemaks perspektiiviks mingeid eesmärke ei sea, mida ma tegema pean, võin ma suht kindel olla, et ma jätan need tegemata sellepärast, et "ah, ju jooksvalt vaatab" kulmineerub tegelikult sellega, et ma juba seda õeldes tunnen kergendust, et ma tegelikult ei tee suure tõenäosusega mitte midagi ja kui siiski tegema pean, on seda palju vähem, kui planeeritult. See on aga mingi kummaline hetkeline rahulolu, sest tegelikult päeva lõpuks ma ei tunne end mitte hästi sellepärast, et ilgelt mõnna laisk sai täna olla ja üldse mitte vegeteerida, vaid tegelikult hakkab hoopis väikene süütunne kusagil kehas pitsitama, et raisk, pidid sa Anni siuke laiskloom täna olema ja järjekordse päeva mööda saatma nii, et sa mitte midagi kasulikku ei teinud, kuigi neid asju, mida teha tahaksid on hiiglama palju ja siis ühel hetkel hädised selle käes, et aega ei ole ja aega ei ole.

Ma nüüd kõlan nagu mingi telereklaam, aga MUL ON LAHENDUS! Tegelikult tegi selle lahenduse kaks armas-toredat naist Erla ja Þóra [loe: tho(u)ra], kes lõid siin Islandimaal sellise 2016 aasta märkmiku, nagu Dagbókin minn, mis on selline motiveeriv ja inspireeriv märkik, kuhu saab kõik oma kohustused ja eesmärgid sõnastada igaks päevaks, nädalaks, kuuks ja aastaks! Ideaalne ju! Kes ikka neid  uueaasta ööl lubatud lubadusi mäletab, kui uus aasta niikuinii 2.jaanuaril hakkab. Aga voh, siis pead mäletama, sest need vaatavad sulle aasta aega otsa sellest märkmikust. Ja mulle siuke asi kohutavalt sobib. Pikemaaegsed lugejad teavad, kuidas ma aeg-ajalt koguaeg nutan siin, kui väga ma tahaksin siia rohkem kirjutada, aga no ei tule välja noh. Aga vot- kui ma planeerin praegu nüüd, et sellel nädalal kirjutad 1 postituse ja teed seda näiteks neljapäeval ja ma selleks endale ka aega leian, siis no saab tehtud noh! Enne seda töötlen päev enne pildid ära ja nii saabki ilusasti need postitused tehtud. Annan aega küll atra seada, aga algus tõotab paljulubav olevat.

Igatähes sõnastasin aasta alguses ilusasti ära oma selle aastased eesmärgid ning etapid, kuidas ma seda saavutan. Sellele on seal selline eraldi "puu" olemas, et kolm valdkonda, kuhu alla su enda loodud eesmärgid kuuluvad (pere, töö, hobid...), kindel eesmärgi sõnastus ning etapid selle saavutamiseks. Edasi läheb see kuu mastaapi, mida sa iga kuu tegema pead, et oma aasta alguses seatud eesmärkidele jõudsalt vastu liiguksid ning need kuu eesmärgid jaotad endale iga nädala alguses ära ja iga nädala eesmärgid jaotad seitsme päeva peale ära. Ideaalne ju! Niimoodi peaks iga looder asjad tehtud saama. Ja mis kõige mõnnam- kui eesmärk täidetud, siis sa saad selle MAHA TÕMMATA! Sa saad päriselt ka tunda, et tegidki midagi ära, kui see ei kujutanud endast millegi sellise tegemist, mis reaalse tulemuseni koheselt viib. Lisaks saab igasuguseid uitmõtteid sinna üles kribada ning kõik ideed nõnda meelde jätta. Ma pole iial organiseeritust nõndaviisi armastanud! Täitsa inimese tunne on ja see, et minust võib lausa asja saada.

Minu tänase päeva viis eesmärki oli näiteks kirjutada blogipostitus justnimelt sellest, mis mind siia nüüd teoreetiliselt rohkem tooma peaks, õppida ära viis uut islandikeelset sõna ( uppþvottavél, stormur, gola, spegill, sleða- kõik on inspireeritud tänasest päevast) ning koristada korter ära. Rohkem eesmärke mul täna ei olnudki. Okei, tegelikult tahtsin ujuma ka hommikul minna, aga seda ma ei olnud sinna kirja pannud ja ma selle asemel hoopis magasin, niiet see ei vaja väga suurt tähelepanu.

Igatähes- kogu see imeline märkmik, mis teie elu umbes 100 korda paremaks muudab, on teie kahjuks või õnneks islandi keeles. Aga samas kui te siiski mõtlete, et see asi on teie elust ikkagi puudu, siis tegelikult hakkab kõik nädalast-nädalasse korduma, et kui te ka seda imeasja endale tahate, siis te saate selle tegelikult tellida (ma tegelikult ei taha teile telereklaami teha, ma lihtsalt ise olen selle üle hirmsasti õnnelik) ja ma isiklikult võin selle teile ära pakkida ja posti panna (sest ma teen seda muidu niikuinii hehe). Ja mul on tegelikult ju mõni islandieestlane või muidu tore islandlane ka, kes ehk sellest veel ei tea, aga nüüd teadma saab. Ma küll üldse ei arva, et te seda nüüd tellima endale ruttate, aga kui ehk keegi siiski, siis ma võin teile selle süsteemi lahkesti kõik ära tõlkida ja tegelikult pole seal rasket miskit- aastamastaabis hakkab kõik tegelikult kuust-nädalasse kuni detsembrini kõik korduma! Võin teile lausa tõlgitud versiooni saata- kriban harilikuga juurde hehe!
Igatähes, selle imelise asja ilusale kodulehele saate SIIT ja feisbukist saate kaeda seda SIIT. Ma küll üldse ei loodagi, et te aru saate sellest aga... kes tahab see proovib, eks?

5 comments:

  1. Siit tuleb ju äriidee - tõlgi kõik ära ja hakka eestisse edasi müüma (nende loaga muidugi). Ma usun, et ostjaid leidub ikka. (Mina ka!)

    ReplyDelete
  2. Me mõtleme seda! Kuna üks selle märkmiku loojatest on minu siinne pereliige, siis mõtteid järgmiseks aastaks on! Eks nägema hakkab, mis ses't saab! Imeline asjake on ta küll! :)

    ReplyDelete
  3. Ma nägin sama põhimõttega eestikeelset märkmikku mingi nädal aega tagasi rahva raamatus :) maksis kuskil 10 euri vist, aga polnud nii ilus.

    ReplyDelete
  4. Kui kujundamiseks läheb, siis Myriadi fondi asemel on maailmas nii palju teisi ilusaid kirjatüüpe :D

    ReplyDelete
  5. Ma olen ka poes näinud samalaadset asja juba aastaid. Võibolla jah on natuke vähem täiuslikum, igale soovile ja plaanile pole just oma rida tehtud,aga
    põhimõtteliselt töötab samuti. Kas islandalased pole siiani midagi sarnast siis veel välja nuputanud olnud?

    ReplyDelete